Ar Media International fortsätter sin internationella satsning genom en massiv marknadsföring. Hösten 2003 utgör inget undantag. När det gäller att ställa ut på mässor är agendan tämligen fulltecknad.
- Det är framför allt facktidningen Detektor International som marknadsförs, men vi profilerar även den internationella nyhetsprotalen SecurityWorldHotel.com, säger Lennart Alexandrie, VD på Ar Media International.
I höst ska Detektor och SecurityHotel.com distribueras repektive demonstreras på åtta olika säkerhetsmässor.
- 23 - 25 september, APS, Paris (Frankrike).
- 1 - 3 oktober The National Summit on Security, Washington D.C. (USA)
- 7 - 9 oktober, Sikring og Sikkerhed, Odense (Danmark)
- 7 - 9 oktober, Sikkerhet, Oslo (Norge)
- 8 - 10 oktober, Safety & Security Asia, Singapore
- 28 - 29 oktober, Sectech, Stockholm (Sweden)
- 29 - 31 oktober, Biometrics, Londun (Storbritannien)
- 11 - 13 november, Expo Security, Sao Paulo (Brasilien).
Förutom på dessa evenemang kommer Detektor International även distribueras till viss del på ASIS i New Orleans (15 - 18 september) och Security, Fire and Safety i Kapstaden (4 - 5 september).
- Vi fortsätter vå agressiva marknadsföring på den internationella marknaden eftersom marknaden tenderar att globaliseras allt mer. I vår bransch, liksom de flesta branscher, så ä'r det vikrigt att underhålla och stärka varumärket och det anser vi att våra framträdanden på mässorna samt den externa marknadsföring som vi gör i samband med evenemangen, bidrar till, säger Lennart Alexandrie.