100% Säkerhet
Detektor Scandinavia är skandinaviska säkerhetsbranschens facktidning. Tidningen utkommer fyra gånger per år med innehåll fokuserat på det som händer på produktfronten och företagsmarknaden.
Detektor International är den internationella säkerhetsbranschens facktidning. Ett media för hela världens säkerhetsmarknad. Tidningen utkommer två gånger per år och det redaktionella innehållet är fokuserat på den globala säkerhetsmarknaden. Det kan gälla nya säkerhetstekniska produkter, system och tjänster, samt internationellt näringslivsnytt.
securityuser.com är nyhetsportalen för användare av produkter och tjänster inom säkerhet på den svenska och danska marknaden. Svenska securityuser.com ges även ut som tryckt version fyra gånger per år.
SecurityWorldMarket.com är Skandinaviens ledande nyhetsportal för den internationella och skandinaviska säkerhetsmarknaden. Som en knytpunkt för kommunikation och information är portalen unik, inte bara i Sverige och Skandinavien, utan även internationellt.
Sectech är en konferens/utställning i det lilla formatet, med de stora möjligheterna. Sectech en självklar mötesplats för alla som arbetar med säkerhetsteknik för det fysiska skyddet, t ex larmsystem av olika slag, passerkontroll och videoövervakning.

Företagets verksamhetshistoria

1990
• AR Media International grundas som facktidningsförlag av Lennart Alexandrie och Gunnar Ranebäck. Målet med verksamheten är att utge mediaprodukter för säkerhetsmarknadens aktörer. Första produkten, den kvartalsutgivna tidningen Detektor, introduceras med bidrag från branschorganisationen SLF (Svenska Larmleverantörers Förening).
1992
• Utgivningen av Detektor ökar från fyra till sex nummer per år.
• Branschorganisationen SLF lämnar samarbetet.
1993
• Detektor utökar utgivcningen till sju gånger per år.
• AR Media lanserar Swedish Security, en tidning baserad på redaktionellt utformade annonser från svenska företag som exporterar säkerhetsprodukter. Tidningen distribueras på säkerhetsmässor i Europa med start på Ifsec i Birmingham.
1995
• Gunnar Ranebäck lämnar verksamheten. Lennart Alexandrie övertar aktierna och blir ensam ägare.
1996
• Utbildningsboken Svensk Säkerhet släpps och blir en succé.
1997
• utges den årliga DI-bilagan Säkerhet Plus gör första gången.
1998
• AR Media tar steget och introducerade sin första online-produkt, SecurityWorldHotel.com, en nyhetsportal om och för den svenska säkerhetsmarknaden.
1999
• SecurityWorldHotel.com får en internationell edition.
• Ett dotterbolag till AR Media bildas i Norge. Norska editioner av Detektor samt SecurityWorldHotel.com introduceras.
2000
• etableras Detektor International som kvartalstidskrift för att serva EMEA-marknaden.
• Produktpriset Detektor International Award introduceras.
2001
• En dansk edition av SecurityWorldHotel.com lanseras.
• Mäss- och seminarie-eventet Sectech – ett 50/50 joint venture med Stockholmsmässan – äger rum för första gången i Sverige.
• Norska bolaget avvecklas och den norska editionen av Detektor läggs ner. Detektor görs till en trespråkig tidning för distribution i Sverige, Norge och Danmark – Detektor Scandinavia.
2002
• introduceras Sectech i Danmark respektive Norge.
2004
SecurityUser.com lanseras på den svenska marknaden.
• Den brittiska editionen av SecurityWorldhotel.com lanseras.
2005
• Det oberoende marknadsundersökningsbolaget IMS Research publicerar rapporten "Security Media Brand Awareness Survey 2005", som baseras på nätbaserad enkät utsänd till 600 säkerhetsproffs. Detektor rankas som den mest välkända och regelbundet lästa av de tryckta fackpublikationerna inom säkerhet i EMEA och i Norden. När det gäller nätbaserade säkerhetsfackmedier toppar SecurityWorldHotel.com listan också i EMEA och i Norden.
2006
• SecurityWorldHotel.com utökas till att även omfatta en edition för Nordamerika och Mellanöstern.
2007
• AR Media International och Stockholmsmässan lanserar den årliga företagsgoltävlingen SkyddGolfen Detektor Open – världens största golftävling dedikerad för säkerhetsproffs.
• Lennart Alexandrie, CEO och grundare av AR Media International, mottar Hans Wermdalen Säkerhetsstipendium av branschföreningen Swesec och Företagsuniversitet. Juryn anger i sin motivering att etablerandet av Detektor och SecurityWorldHotel.com ”skapat lättillgänglig, objektiv och aktuell information om brotts- och skadeförebyggande åtgärder" och att detta "bidragit till Sveriges höga anseende inom säkerhetsområdet".
2008
• Den danska versionen av SecurityUser.com lanseras både på nätet och som papperstidning för att serva den danska marknaden. Mediekonceptet blir branschorganisationen Sikkerhedsbranchens officiella mediakanal.
2009
• AR Media etablerar en asiatisk filial i Taiwan för att främst bearbeta annonsmarknaderna i i Taiwan, Kina och Sydkorea.
• Tidningen SecurityUser.com för den svenska marknaden lanseras.
• Tankesmedjan Säkerhet för Näringsliv och Samhälle (SNOS) bildas för att via Securityuser.com, event och olika debattforum driva viktiga frågor som rör trygghet och säkerhet.
• AR Media lanserar Detektor Football Cup i Birmingham, som äger rum i samband med säkerhetsmässan Ifsec och innefattar lag från utställande företag.
2010
• AR Media etablerar en filial i Danmark.
2011
• AR Media introducerar det största mässarrangemanget för säkerhet i Danmark, SecurityUser Expo.
• SecurityUser.com och tankesmedjan Säkerhet för Näringsliv och Samhälle (SNOS) SNOS introducerar utmärkelsen Årets trygghetsambassadör och Johan Pehrson, riksdagsman och Liberalernas talesperson i kriminalpolitiska frågor får priset.
2012
• SecurityUser.com och SNOS arrangerar för första gårngen Trygghetskamerans dag, en konferens där säkerhetskamerors nytta för ökad trygghet stalls mot integritetsbehovet.
2013
• Lennart Alexandrie, får ta emot Gold Shield Award av den internationella branschorganisationen Global Security Industry Alliance (GSIA) i samband med att världens största säkerhetsmässa China Public Security Expo arrangeras i Shenzhen, Kina. Gold Shield Award-utmärkelsen tilldelas personer i säkerhetsindustrin som enligt juryn levererat "outstanding contributions in the global security industry".
• SecurityUser.com blir officiell mediakanal för SäkerhetsBranschen i Sverige.
• Stockholmsmässan tecknar partneravtal med AR Media som ska bidra med försäljning av utställningsyta och marknadsföring avseende Skydd 2014 samt bidra till utveckling av eventet.
2014
• SecurityWorldHotel.com re-designades och blev mobilvänlig.
2015
• Stockholmsmässan förnyar sitt avtal med AR Media som därmed blir partner för kommande Skydd-event.
• Konferensen Säkerhetsupphandlingar arrangeras för första gången, med Securityuser.com och SNOS som arrangör.
2016
• Den tryckta tidningen Tryggare Samhälle börjar utges i samarbete med SSF Stöldskyddsföreningen.
Följ oss på Facebook  FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK   ||    Följ oss på Instagram  FÖLJ OSS PÅ INSTAGRAM   ||    FAKTURA   ||    KONTAKTINFO   ||    COOKIE-INSTÄLLNINGAR   ||    INTEGRITETSPOLICY   ||    WEBBPLATSÖVERSIKT